Maxim E-Hailing Trak Dilancarkan

Maxim E-Hailing Trak Dilancarkan

1 Ogos 2022
#taximaxim

Pengguna perkhidmatan boleh menempah pengangkutan trak bagi pemindahan barang-barang besar seperti peralatan rumah dan barangan lain ke suatu tempat yang dituju. Serta memilih kenderaan yang disediakan oleh pihak Maxim yang berkapasiti dari 500kg sehingga 1 tan bergantung kepada situasi. Pengangkutan yang disediakan ialah kereta, trak dan pikap.

Kos tempahan pada kadar "Lori" hanya bermula daripada RM30 mengikut kadar yang dikenakan tidak termasuk perkhidmatan memuat naik barang. Namun, pengguna boleh meminta pemandu untuk membantu memuat dan membawa turun barang dengan memilih jenis surcaj dalam aplikasi ketika membuat tempahan. Perkhidmatan memuat naik dan turun barang adalah tambahan sekiranya pengguna memerlukan tenaga kerja tambahan.

Semasa membuat tempahan tersebut, pengguna perlu memaklumkan kepada pemandu mengenai barang yang akan dibawa, serta sekiranya memerlukan khidmat punggahan barang. Sila nyatakan dengan lebih teliti maklumat seperti tingkat rumah, jenis barang dan lokasi yang dituju.

Perkhidmatan trak ini dilancarkan di beberapa daerah dan negeri di Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Berikut merupakan daerah baru yang dilancarkan iaitu Tawau, Bandar Miri, Kota Kinabalu, Kuching, Sandakan dan Bintulu.

Pengguna boleh memasuki kod promosi “ANGKUT” untuk tempahan pertama anda dan berpelung untuk mendapat RM30.